Hoe gaat het nu? 

Even een update over hoe het nu gaat en waar ik sta qua revalidatie/beter worden/hoe je het proces waar ik in zit ook wil noemen. 

Over 2 weken is het revalidatie-traject klaar, komende week begin ik met een nieuwe psychotherapie groep (de Anders Denken Groep) en 7 augustus start het vervolg van het traject waar ik eerder al mee begonnen was. Deze laatste is gericht op het leren omgaan met en indelen van mijn ‘nieuwe leven’,  dus een leven waarin ik rekening hou met wat mn lijf aankan maar vooral waarin de mooie en moeilijke momenten in evenwicht zijn. En dat evenwicht is wat ik terug wil vinden, nu ik merk dat mn lijf weer wat meer aankan. Ik ben er nog niet en misschien duurt het nog wel een poosje, maar ik ga er komen. Ik ga zorgen dat ik weer zelfstandig en onafhankelijk ben, al duurt het nog zo lang. 
Al met al zal ik tot minimaal half november bezig zijn nog, maar het resultaat is wat telt. (Want ondanks dat er een heleboel dingen zijn veranderd en nog gaan veranderen: some things never change…) En ik heb er alle vertrouwen in dat ik met een andere blik naar mijn leventje kan kijken als ik klaar ben en misschien, heel misschien, wel kan zeggen dat ik trots ben op mijzelf. Ik weet dat ik van ver kom en al een eind op weg ben, maar ik ben er nog niet. En tsja, dat stuk
 onzekerheid over mijzelf is nogal hardnekkig, daar ben ik me echt wel van bewust. Maar ik heb goede hoop en veel vertrouwen in de toekomst, een toekomst die anders zal zijn dan ik tot nu toe steeds gedacht heb. Ik heb dit niet kunnen voorzien, niemand denk ik, maar ik weet wel dat ik dit aankan. Ik heb vertrouwen in mijzelf, de mensen om mij heen (you know who you are 😘❤), de therapeuten en in dat het nu eindelijk wel een keer mee mag zitten. Ik heb vertrouwen in verandering, in plaats van dat ik er bang voor ben. En misschien is dat wel de grootste verandering: vertrouwen.

Geef een reactie

